Arcadi Oliveres a Montblanc

El proper diumenge 20 de maig a les 19:00h a la sala d’actes del Casal d’Entitats tindrà lloc la cinquena conferència de la campanya que està realitzant la CUP de Montblanc aquesta primavera sota el nom de Montblanc en Venda - No són retallades, són privatitzacions. El ponent d’aquesta nova edició serà Arcadi Oliveres. Economista, president de l’entitat Justícia i Pau, conegut activista social ens portarà les seves reflexions envers el perquè d’aquesta crisi que vivim, qui en són els causants, el paper de bancs, banquers i polítics en l’origen i la gestió de la crisi i quines són les respostes que des de la societat civil es poden construir i articular per combatre aquest sistema. La conferència sota el títol “ Estem en mans de delinqüents” també comptarà amb un posterior debat - col·loqui amb la participació de tots els assistents que ho desitgin.

En tots aquests anys, l’Arcadi Oliveres ha dedicat les seves energies a múltiples qüestions en defensa dels drets humans, la pau i la justícia social. S’ha destacat especialment en la denúncia del deute extern dels països més pobres, en la divulgació de les xifres de la fam, en la denúncia del subdesenvolupament, de la desigualtat, de les injustes relacions econòmiques Nord-Sud, de la guerra, del militarisme, de la recerca militar i de la despesa militar; en l’exigència d’incrementar l’ajut al desenvolupament, en favor del desarmament, del reconeixement de l’objecció de consciència al servei militar i a la despesa militar, en favor de la promoció del consum responsable, la banca ètica i les formes d’economia solidària, etc.

En els últims anys, el seu activisme s’ha incrementat de forma exponencial. A més d’impulsar el treball de les organitzacions que presideix, molt particularment Justícia i Pau, el seu ritme de conferències per tot Catalunya, i també a fora, s’ha multiplicat, amb una mitjana de dues o tres conferències diàries, a més d’intervencions als mitjans de comunicació, en entrevistes, tertúlies, etc. Ha impartit conferències pràcticament en totes les comarques catalanes i en una llarga llista de poblacions importants espanyoles. També n'ha impartit a París, Brussel·les, Londres, Assisi, Lausanne, Hamburg, Bonn, Bremen, Lisboa, així com a Colòmbia, Argentina, Mèxic o Palestina. Ha participat com a professor de cursos coorganitzats per universitats catalanes a El Salvador i Nicaràgua (UAB) i Bolívia (UPF). Ha estat o és convidat habitual en programes de Catalunya Ràdio, Catalunya Informació, COM Ràdio, Ràdio-4, Ona Catalana, Ràdio Sant Cugat, Ràdio Estel, Audio Vídeo Misión Radio.

L'any 2011 va desplegar una extraordinària activitat amb motiu de les mobilitzacions del denominats 'indignats', impartint desenes de conferències en les diferents places públiques i altres llocs on es van fer 'acampades' ciutadanes i oferint innombrables entrevistes a mitjans de comunicació amb relació a aquest important moviment ciutadà.

Tota aquesta activitat la fa compaginant-la amb la docència, que integra en la seva tasca militant, com a professor del Departament d’Economia Aplicada de la UAB i professor de diversos doctorats, màsters o cursos de postgrau de diferents universitats (Universitat de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat de Lleida, Universitat de Girona, Institut Sant Fructuós de Tarragona, Universitat de València i Universitat de Castelló) a més de cursos en moltes universitats d’estiu.

És autor de diversos llibres com Un altre món (Angle editorial) 2006, El meu camí a la utopia (Angle editorial) 2008,  En qué mundo vivimos (Icària editorial) 2009, Aturem la crisi (Angle editorial) 2010 i el més recent: Diguem prou! Indignació i respostes a un sistema malalt (Angle Editorial), 2012.