Col·loqui sobre desigualtats socials

El proper divendres dia 13 d’abril a les 19:30h al local del Casal d’Entitats tindrà lloc la tercera conferència de la campanya Montblanc en venda – No són retallades, són privatitzacions que està organitzant la CUP de Montblanc aquesta primavera. Després de la anul·lació de la conferència de l’Arcadi Oliveres que es realitzarà properament. L’encarregat de la conferència-col·loqui el proper divendres serà Albert sales. Sales és politòleg, sociòleg i des de l'any 2004  professor associat al Departament de Ciències Polítiques a la Universitat Pompeu Fabra.

EL tema d'aquesta ponència seran les desigualtats socials i l'exclusió social. Quines són, com es mostren a la societat, quina ha sigut la evolució en els darrers anys al nostre país. A més d'apuntar com s’accentuaran els propers temps, com afecta la crisi en I'accentuació de l'exclusió social. Quines són les mesures que s’han pres per corregir-les, que es pot fer per combatre-les, quina és l'actitud dels governs...

Albert Sales des del 2005, coordina a Catalunya la campanya internacional Roba Neta i és membre de l’equip de SETEM Catalunya. Interessat en la recerca social al voltant de la pobresa i de l’exclusió social entesa com una eina per canviar les situacions d’explotació i marginalitat. Coordina el grup de treball sobre pobresa del Consell Municipal de Benestar Social de Barcelona des del 2009.

Ha escrit i ha participat en diversos llibres i estudis;

· Sales i Campos, Albert (2012) “Un sistema de distribución, un sistema de producción. Obstáculos de la gran distribución alimentaria a la agricultura familiar”. Soberanía Alimentaria, biodiversidad y culturas, núm. 8 (on line en http://www.soberaniaalimentaria.info/)

· Sales, Albert & Piñeiro, Eloísa (2011) La moda española en Tánger: trabajo y supervivencia de las obreras de la confección. SETEM, Campaña Ropa Limpia [versió digital]

· Carrión, Jesús & Sales, Albert (2011) Las Cajas Vascas: análisis de impactos sociales y medioambientales. SETEM Hego Haizea [versió digital]

· Sales i Campos, Albert (2011). Moda: Indústria i drets laborals. Guia per a un consum crític de roba. Campanya Roba Neta, SETEM Catalunya. Barcelona (Disponible en línia a http://www.setem.org/setem_ftp/catalunya/pdf/moda_industria_i_drets_laborals_baixa.pdf)

· Sales i Campos, Albert (2009). Les grans cadenes comercials a la conquesta d’Àsia. La distribució moderna alimentària a la Xina i a l’Índia. No et mengis el món. Barcelona. (Disponible en línia a http://www.noetmengiselmon.org/IMG/pdf/A_1_1_INFORME_CAT.pdf)

· Sarasa, Sebastià i Sales Campos, Albert (2009), “Una propuesta de análisis de la exclusión social a lo largo del ciclo vital” a Navarro, Vicenç (2009), La situación social en España III, Fundación Largo Caballero i Ed. Biblioteca Nueva. Madrid.

· Sarasa, Sebastià i Sales Campos, Albert (2009), Itineraris i factors d’exclusió social. Ajuntament de Barcelona, Síndica de Greuges i Fundació La Caixa. ISBN: 978-84-9850-158-2. Barcelona. (Disponible en línia a http://www.bcn.es/sindicadegreuges/pdf/ESTUDI_Itineraris_i_factors_d_exclusio_social.pdf)

· Sales Campos, Albert (2005), El perfil de la població beneficiària del Programa Interdepartamental de la Renda Mínima d’Inserció (PIRMI). Barcelona Societat, nº 13. Ajuntament de Barcelona, Sector de Serveis Personals

· Sarasa, Sebastià i Sales Campos, Albert (2004), Informe sobre la pobresa i l’exclusió a la ciutat de Barcelona. Barcelona: Ajuntament de Barcelona, Sector de serveis personals.

Després de la conferència tindrà lloc un col·loqui-debat amb tots els assistents al qual us convidem a participar.