COMUNICAT SOBRE EL GOVERN DE 13 A MONTBLANC

Des de l’Assemblea de la Candidatura d’Unitat Popular de Montblanc (CUP), partint del principi bàsic, que tots els regidors elegits en les darreres eleccions municipals estan a l’ajuntament per servir al poble de Montblanc, sigui al govern o a l’oposició.

No entenem però, aquest acord d’unanimitat dels cinc grups politics que actualment tenen representació al consistori montblanquí.

Són diverses les preguntes que ens fem:

Qui fiscalitzarà la política del govern municipal?

Qui recriminarà i explicarà els errors comesos?

Qui ens oferirà transparència de l’obra de govern (sempre força opaca)?

Tampoc entenem els motius que han sortit a la premsa per justificar la necessitat d’aquest govern d’unitat:

Lluitar contra la crisi! Què farà aquest govern d’unitat contra la crisi global?

Unitat pel camí cap a la transició nacional! Cal un govern d’unitat a Montblanc per millorar el camí cap a la transició nacional? Hi haurà mai aquesta unitat nacional cap a la transició nacional?

Tenir consellers comarcals! Què no hi ha un govern d’unitat al Consell Comarcal? Per tant, tots treballen per tots, no?

Entenem que els arguments que ha exposat l’ajuntament per justificar aquest canvi són ridículs i no s’aguanten per enlloc. Creiem que els veritables motius pels quals s’ha decidit fer un govern d’unitat són uns altres no exposats. Com a ciutadans, que vam anar a votar a les darreres eleccions municipals, ens mereixem molt més que aquests falsos arguments, cal que l’actual govern de tretze doni explicacions de quin és el motiu d’aquest canvi i quin és l’objectiu d’aquest nou govern d’unitat.

Si tots el grups polítics de l’ajuntament de Montblanc formen part d’aquest govern d’unitat vol dir que accepten i comparteixen les decisions adoptades fins ara per l’equip de govern i també les futures.

Des de la CUP considerem necessària una oposició ben estructurada que vetlli pel bon desenvolupament dels pressupostos municipals i de les politiques que a de dur a terme l’equip de govern.

Com Assemblea local que intenta fer un seguiment de l’obra de govern del nostre ajuntament, tot i no tenir-hi representació, podem afirmar que la transparència informativa vers els que ens trobem fora del consistori té molt a desitjar. Ho hem estat patint al llarg d’aquests dos primers anys de legislatura, fent preguntes que han estat respostes amb evasives i presentant mocions que han hagut de passar diferents filtres o ser escapçades per poder arribar al Ple Municipal.

Si ara, tots els grups polítics de l’ajuntament fan un govern d’unitat, veiem un període força opac pels dos anys de legislatura que encara queden per endavant.

Evidentment que se’ns pot dir que ells són els escollits pel poble en unes eleccions, però volem recordar que no representen a tot el poble de Montblanc, ja que també hi ha va haver altres opcions politiques, que per minoritàries que fossin, també tenen la seva pròpia opinió.

Des de l’Assemblea de la Candidatura d’Unitat Popular ens veiem amb el deure de seguir fiscalitzant l’obra de govern, ara més que mai, tot hi ser conscient que la transparència serà molt més fosca a partir d’ara.