La CUP de Montblanc va organitzar un taller per commemorar el dia internacional contra la violència de gènere

Des de fa 30 anys es commemora el dia 25 de novembre com el dia internacional contra la violència de gènere, un problema que afecta a un ampli sector de la societat.

La CUP de Montblanc va organitzar un taller per tal de treballar aquesta temàtica divendres passat a la Biblioteca Conangla i Fontanilles. El taller va portar per títol “saps com ens afecta la violència de gènere?”. L’acte va estar conduït per Laia Estrada, militant de Cau de Llunes, Assemblea Feminista Revolucionària de Tarragona.

El taller va començar amb una xerrada introductòria on es van abordar conceptes com el patriarcat de coerció i el patriarcat de consentiment. Tot seguit es va fer el passi d’un vídeo on es mostraven diferents escenes de violència de gènere amb retalls de diferents pel·lícules i altres escenes habituals en la nostra vida quotidiana. Podeu veure el vídeo en següent enllaç: http://vimeo.com/31814051

Seguidament i en forma de rotllana, el públic assistent i Cau de Llunes van fer un debat sobre el que s’havia treballat en la primera part de l’acte. Així doncs es van arribar a les conclusions que la violència de gènere roman oculta, i fins i tot justificada o normalitzada en alguns casos, en la nostra societat. Ja que no tot és agressions i pallisses, sinó també existeix una violència més subtil en forma de pressió estètica, on els mercats exerceixen una violència envers als cossos de les dones. En forma de publicitat sexista on es tracta a les dones com a objectes sexuals de consum. En forma de salaris més baixos i doble jornada en les tasques de la cura de la llar, infants i ancians, etc.

També es va concloure que no sols les dones pateixen violència de gènere. Els homes també pateixen violència de gènere, tot i que en menor mesura que en les dones, ja que no és permès que els homes mostrin la seva sensibilitat i emocions, i han de demostrar la seva virilitat i masculinitat constantment.

La CUP de Montblanc considera que el taller es va fer curt degut a l’interès i ampli debat que va generar, i creu convenient la realització d’un segon taller en un futur pròxim. Així que des de la Candidatura d’Unitat Popular de Montblanc conviden a tothom a assistir a la continuació d’aquest taller i als pròxims actes que es faran.