Trobada a Montblanc el dia 4 d'octubre del Grup de Defensa de la Sanitat Pública

Les llistes d'espera per a operacions al Pius van entre els nou mesos i l'any
La trampa de les llistes d'espera és que molts usuaris s'han d'esperar per a entrar-hi i no consten al registre oficial
Una campanya recomana a l'usuari no marxar sense hora i explica com fer-ho. Es realitzarà una trobada informativa el proper 4 d’octubre a Montblanc.

Mentre que des de la Generalitat de Catalunya publiquen dades oficials dient que les llistes d’espera als hospitals s’estan escurçant, i estan al voltant d’entre 4 i 6 mesos, la realitat demostra que cada cop aquestes llistes són més llargues.
Al Pius la mitjana de totes les llistes d'espera en les diferents especialitats està entre els nou mesos i l'any.La CGT desmenteix així la informació publicada el 30 d'agost segons la qual les llistes d'espera en operacions al Pius no passen dels 6 mesos. Segons la CGT “només cal preguntar als usuaris per detectar que el temps d'espera dels usuaris és superior”.
El Grup de Treball de Defensa de la Sanitat Pública, que treballa a nivell nacional, del Camp i ara també amb un grup local a Valls, està format per usuaris, treballadors i membres dels sindicats i de la CUP. És un grup de treball obert que es reuneix periòdicament i al qual tothom qui hi estigui interessat hi pot assistir contactant-hi  a [email protected]

TROBADA A MONTBLANC

El proper divendres dia 4 d’octubre a les 19:00h al Casal d’Entitats de Montblanc trobada amb representats del Grup de Treball de Defensa de la Sanitat Pública i membres del Pius Hospital de Valls per explicar quina és la situació de l’Hospital de referència de la Conca i quines són les intencions dels governants pels propers mesos pel que fa al futur del centre sanitari.

NO MARXIS SENSE HORA, HI TENS TOT EL DRET

Hi ha diferents dades publicades per sindicats de l’àmbit sanitari i plataformes d’usuaris i usuàries que demostren aquest biaix i la conseqüent manipulació de les dades per part de la Generalitat de Catalunya. Per exemple:
- (PARS): Des que el senyor Boi Ruiz és Conseller de Sanitat, les llistes d’espera han augmentat un 51%, provocant que hi hagi hospitals on les llistes d’espera s’allarguen fins als cinc anys per a determinades operacions. (Consulta: http://afectadasporlosrecortessanitarios.wordpress.com/2013/02/20/desmontando-a-boi/)
- (Metges de Catalunya): Denuncia que 974 pacients de l’Hospital de Bellvitge (L’Hospitalet de Llobregat) fa més de cinc anys que esperen per a una intervenció quirúrgica d’alguns dels 65 processos monitorats pel Departament de Salut, 391 dels quals estan pendents d’una cirurgia ortopèdica o de traumatologia. Les llistes d’espera als vuit hospitals de l’Institut Català de la Salut (ICS) acumulen un total de 55.409 persones. (Consulta: http://www.metgesdecatalunya.cat/ca/articles/mc-certifica-que-1000-pacients-esperen-mes-de-cinc-anys-per-ser-intervinguts-a-lhospital-de-bellvitge)

Un dels principals motius de la diferència entre les “dades oficials” i les dades reals, és que les llistes d’espera es comptabilitzen des del moment en que l’usuari se li dóna hora per a la seva intervenció, enlloc de comptabilitzar-se des del moment en que el centre de salut determina que és necessària aquesta intervenció.
És a dir, en el moment que el metge diagnostica que un pacient ha de rebre una intervenció, l’usuari sol•licita hora a l’administratiu corresponent perquè se li concedeixi.
No obstant, a causa de l’allargament d’aquestes llistes d’espera, la cita d’aquest usuari és l’any següent al vigent, i s’argüeix que els sistemes informàtics no permeten oferir la cita, o que no estan autoritzats per a fer-ho per decisió de la directiva que planifica el servei del centre.
Aquest fet provoca, que molta gent se’n torni a casa sense cita concertada, i només amb el compromís del centre sanitari que en el moment que s’obrin de nou les llistes per a la determinada intervenció, se l’avisarà via telefònica per concertar cita.
Des d’aquest moment, les llistes d’espera “oficials” no responen a la realitat, ja que totes aquestes persones que esperen la trucada telefònica (en no tenir cita concertada) no consten en les llistes d’espera “oficials”, tot i que sí que estan pendents de rebre una intervenció per part del centre.
La perversitat arriba a tal punt, que si l’usuari no respon a la trucada amb la que se li atorgava hora, passa al final de la llista i ha d’esperar de nou per a ser introduït en la llista d’espera oficial.
Aquest fet pot provocar que determinades usuàries puguin estar anys per rebre una intervenció.

Per tal de mostrar la realitat dels efectes de les retallades en relació a les LLISTES D’ESPERA, tingues en compte que:
Tenim el dret a rebre una atenció en un temps adequat i a rebre informació sobre les llistes d'espera, tal i com es recull en els drets dels usuaris publicat pel Departament de Salut.
Si marxes sense hora entres a formar part de la llista per a accedir a la Llista d'espera de tal manera que no es comptabilitza, això facilita que els nostres polítics puguin enganyar-nos sobre el temps real d'espera.
Si no et volen donar hora pots demanar un justificant on es comprometin a donar-te hora en un termini d'una setmana.

Si no et donen aquest justificant, no abandonis la cua de citacions on t’estan atenent. Amb aquest petit acte solidari contribueixes a la transparència del sistema públic que facilitarà el seu bon funcionament.

Grup de Treball Defensa Sanitat Pública
CGT Pius