Notícies de Montblanc

Façana de Cal Contijoch

A l'atenció del delegat del Departament de Cultura de la Generalitat a Tarragona, el Sr. Jordi Agràs, i de la Comissió Territorial del Patrimoni Cultural de Tarragona.

Taula dels costos al detall

Al primer ple de la legislatura, dia 26 de juny de 2015, es va votar un punt de l’ordre del dia que era convocar unes festes de la serra el 2016.

El nostre grup sempre ha sigut crític amb la decisió de que la gestió econòmica de les Festes es fes mitjançant una entitat i no mitjançant el servei d’intervenció de l’Ajuntament. Sabem que fer-ho mitjançant una entitat té avantatges com recuperar l’IVA, però també té molts altres inconvenients. Considerem que fer-ho mitjançant el servei d’intervenció de l’Ajuntament garanteix un mínims del professionalitat, rigor i transparència.

Balcó de l'Ajuntament al matí del 25 de novembre

Fa un any, el 25 de novembre del 2015, coincidint amb el dia internacional contra la violència masclista la CUP vam presentar una moció per a que l’Ajuntament fos actiu contra la violència de masclista, amb la intenció d’anar més enllà i fer polítiques contra la violència masclista. Aquesta moció va ser aprovada amb els vots a favor de tots els grups.

Els acords eren:

Plataners de la N-240

Després de la poda excessiva de la passada primavera d’alguns plàtans de la N-240, en la zona coneguda popularment com el Pont de la Fusta, i arran d’un encàrrec per part de l’alcalde de que el nostre grup elaborés una proposta per a la poda de la resta plàtans.

Aquest matí hem presentat un informe que inclou un estudi sanitari dels arbres, objectius de la poda, anàlisi de diverses tècniques, actuacions en altres municipis, referències d’experts i la proposta escollida.

Podeu llegir i consultar l’informe a:

Un any més, la Festa Major de Montblanc és aquí. Aquest any a més es dóna el cas que són Festes de la Serra pel que entre els actes populars hi destaquen els directament relacionats amb l’Església catòlica. Des de la CUP de Montblanc fem una crida als regidors i regidores de l’Ajuntament de Montblanc a no participar a les processons i actes religiosos i, si les seves creences els porten a fer-ho, ho facin com a ciutadanes i ciutadans que són, no com a representants de la institució municipal.

Com tots i totes sabem la violència masclista forma part d'aquesta societat de manera transversal: a casa, a la feina, pel carrer, a la televisió, etc. Són moltes les persones que diuen que el masclisme ja no existeix. Doncs bé, un cop més amb els fets ocorreguts, per exemple, en les darreres festes de Pamplona, es demostra que sí: 4 violacions i 28 atacs masclistes en 5 dies. La cara més violenta del masclisme segueix existint, compartint moneda amb la cara subtil de les brometes i el blau i el rosa.

MOCIÓ PER L’ABANDÓ DEL GLIFOSAT I TOTS ELS HERBICIDES DE LA JARDINERIA MUNICIPAL. PEL COMPLIMENT DE LA NORMATIVA SOBRE BIOCIDES. CAP A UNA JARDINERIA ECOLÒGICA.

Al passat ple de l’Ajuntament de Montblanc, com es habitual, es va donar la paraula al públic per tal que els assistents plategessin preguntes a l’equip de govern municipal. Va haver-hi diverses intervencions i preguntes sobre diferents temes.

Paratge Nacional d'Interès Nacional de Poblet

El proper divendres 29 de gener la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) presentarà una moció perquè la Diputació de Tarragona retiri la seva participació en el Patronat de la Muntanya de Montserrat, ens que gestiona el Parc Natural de Montserrat. La Diputació de Tarragona va aprovar el desembre de 2015 fer una aportació de 70.000 € a aquest Patronat, que, en darrer terme té el seu àmbit territorial d'acció a les comarques circumscrites al parc natural (Anoia, Bages, Baix Llobregat i Vallès Occidental).

Des de l’Assemblea Local de la CUP Montblanc volem expressar públicament el nostre posicionament respecte els fets ocorreguts de les últimes setmanes.

En primer lloc des de l’AL de la CUP Montblanc ens mostrem satisfets per haver trobat finalment un acord entre la CUP-CC i JuntsxSí que permet avançar el procés. La nostra AL sempre s’ha mostrat favorable a trobar una entesa entre ambdues formacions polítiques i complir el mandat democràtic del 27S.

Pàgines