Comunicat de la CUP Montblanc entorn a l’aprovació de la moció contra els Borbons

Des de l’Assemblea Local de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Montblanc vàrem presentar la moció de retirada dels honors de la Casa Reial Espanyola. L’essència d’aquesta anava centrat en aquests motius:

· Als fets històrics dels Borbons i els seus avantpassats per la pèrdua de les llibertats nacionals dels Països Catalans i que encara no hem recuperat.

· La nul·la voluntat democràtica en la figura del Rei, essent una figura hereditària que obté la funció de Cap d’Estat, un lloc no accessible a la ciutadania ni sotmès a sobirania popular.

· Situa a la Família Reial per damunt la ciutadania preservant privilegis indignes, davant del context de crisis econòmica, i, per tant, contrari al principi universal d’igualtat davant la llei.

· El Cap d’Estat és alhora comandament suprem de les Forces Armades.

· El Rei és el successor directe del dictador feixista Francisco Franco com a Cap d’Estat, amb un regnat caracteritzat per l’absolució política i penal dels criminals franquistes.

· El successor del Cap d’Estat, el Príncep Felip de Borbó, actualment presumeix del títol de Duc de Montblanc.

Donats aquests punts, des de la CUP Montblanc creiem oportuna la retirada d’honors a la Casa Reial, és a dir, declarar als membres de la família Borbó com a “persones non grates” a la Vila, i expressar la voluntat del poble de Montblanc de que el successor del Cap d’Estat no sostingués el títol de Duc de Montblanc.

El grup municipal d’Entesa, atès que la CUP no té representació, es va oferir per a presentar i defensar la moció al ple. Per a poder entrar-la, i donades les dificultats en els intents anteriors de presentar la moció via el registre de l’Ajuntament i del grup municipal al govern, Agrupament Catalanista de Montblanc es va haver d’arribar a un consens i a treure de la moció alguna part per tal que Entesa se la fes seva i la presentés.

En aquesta primera modificació es centrava en remarcar en que l’Ajuntament de Montblanc manifesta el seu rebuig al sistema monàrquic per entendre que el sistema democràtic és el que correspon a la realitat republicana, i també que Felip de Borbó, en un futur estat independent, no mantingui el títol de Duc de Montblanc. Modificant-se així, en part, l’essència de la moció original.

Així doncs, la moció va ser presentada i entrada en l’ordre del dia del ple dels dia 3 d’abril de 2013. A la Comissió Informativa del dia anterior, 2 d’abril, la moció va passar una altre filtre en que es modifica altre cop l’essència de l’original, expressant només que Felip de Borbó no presumeixi del títol de Duc de Montblanc, però si que el mantingui.

La CUP Montblanc celebra que l’Ajuntament de Montblanc s’hagi pronunciat sobre l’afer de la Casa Reial i que no hi hagi hagut cap vot en contra, però lamentem la dificultat i únic camí per presentar mocions al ple dels diferents grups polítics o associacions ciutadanes que no tenen representació, i la successió de dos filtratges de la moció i que alguns grups municipals, a pesar de l’adaptació i pèrdua de l’essència inicial, hagin apostat per l’abstenció.