LA CUP DE MONTBLANC PRESENTA DUES MOCIONS A L’AJUNTAMENT I PUBLICA UN NOU BUTLLETÍ DEL RIUOT

Aquesta setmana la CUP de Montblanc ha presentat dues mocions a l’Ajuntament de Montblanc. Una sobre la Casa Reial i una altra sobre la gestió dels aliments en bon estat que llencen els supermercats.

MOCIÓ PER LA RETIRADA DELS HONORS DE LA CASA REIAL ESPANYOLA

Una moció que pretén la retirada dels honors de la casa Reial Espanyola i proposa a l’Ajuntament l’assumpció dels següents punts:

1)  Declarar el poble de Montblanc moralment exclòs del domini de la monarquia espanyola.

2)  Declarar a qualsevol membre de la família Borbó com a persona non grata.

3)  Expressar la voluntat del Poble de Montblanc de que Felip de Borbó no mantingui el títol de Duc de Montblanc

4)  Remetre aquest acord a la Casa Real Espanyola per tal que en tinguin constància.

MOCIÓ PER RECUPERAR I GESTIONAR ALIMENTS EN BON ESTAT QUE ELS SUPERMERCATS LLENCEN ALS CONTENIDORS.

La segona moció es centra en la problemàtica de la fam, la necessitat de moltes persones de buscar menjar per els contenidors de les nostres viles i ciutats. A més, incideix en la gran quantitat de menjar, molt d’ell en bona estat, que llencen els supermercats i les grans superfícies.

La moció proposa a l’Ajuntament l’adopció dels següents acords:

1)  Que l'Ajuntament demani als responsables dels supermercats de Montblanc que donin els aliments descartats per a la venda – i aptes per al consum- als Serveis Socials, en comptes de llençar-los als contenidors d'escombraries.

2)  Que la regidoria de Serveis Socials habiliti un servei de recollida diària als supermercats de Montblanc per fer arribar els productes sobrants a les diferents entitats de la vila que realitzen aquest servei.

3)  En el cas que aquestes entitats no disposin d'espai suficient per a emmagatzemar i/o distribuir els aliments recollits dels supermercats, que l'Ajuntament faciliti un espai amb aquesta finalitat.

4)  Que la regidoria de Serveis Socials endegui una campanya informativa a través dels agents cívics destinada a les persones que habitualment recullen menjar dels contenidors dels supermercats de la ciutat. L'objectiu serà que els agents donin a conèixer els punts on els ciutadans i les ciutadanes poden accedir a la recollida d’aliments bàsics, a més, d'informar-los de tots els serveis públics als que poden accedir.

NOVA EDICIÓ DEL BUTLLETÍ EL RIUOT

La CUP de Montblanc també publica aquesta setmana la segona edició del seu butlletí El Riuot. La publicació recull aquestes dues mocions, fa un repàs als actes que s’han fet per les eleccions del 25-N, aplega altres actes que la Candidatura ha realitzat aquests últims mesos. El butlletí es pot consultar a la pàgina web de la Candidatura; http://montblanc.cup.cat