La CUP-AE ha celebrat l’acte polític central aquest diumenge a Montblanc

Aquest diumenge dia 11 de novembre al migdia a la Biblioteca Conangla i Fontanilles de Montblanc la CUP-AE ha celebrat l’acte polític central de la campanya per les eleccions al parlament del Principat de Catalunya.

L’acte s’ha iniciat amb la presentació de la Laura Aluja, sobre que són les CUP, quina ha sigut la seva història i l’evolució aquets darrers anys i com han arribat a presentar-se al parlament. A més, va explicar com es va confeccionar la llista electoral de la circumscripció de Tarragona. En aquest moment va presentar les tres persones de la Conca de Barberà que formen part de la llista. Dues d’elles van prendre la paraula de forma breu en aquest moment, la primera va ser la Carme Crespi, número 13 de la llista, la solivellenca va explicar la seva experiència en la lluita contra el Pla de Residus. Tot seguit el número 27 de llista, el montblanquí Ignasi Cid també va dir unes paraules. Va recordar la lluita que des de fa molts anys dur a terme l’esquerra independentista arreu del país i de la necessitat que la CUP estigui present en aquest moment històric pel país.

Tot seguit va prendre la paraula, el cap de llista per la circumscripció de Tarragona, el Jordi Martí. Va fer un discurs polític sobre la situació actual de crisi social i nacional en què es troba el país. Va recalcar la necessitat de canvis urgents en les polítiques actual si no volem acabar com Grècia. Va repassar alguns dels principis polítics que regeixen la organització per aquestes eleccions com el salari màxim de 1600€ nets per diputat o el de no demanar cap euro als bancs ni a les entitats financeres. A més, va desmentir el discurs de la por a la sortida de la UE en cas d’independència. Va comentar l’experiència de països com Islàndia.

A continuació, va parlar la número 8 de la llista per Tarragona, la montblanquina Lídia Huguet. La membre de la CUP Montblanc va explicar com estan vivint els membres de la CUP aquesta primera experiència electoral, com es plantegen la campanya i com està anant fins al moment. També va remarcar les diferències amb els altres grups polítics. Les CUP són un moviment que neix des de baix, des de les bases que lluita per canviar el sistema polític i social que actualment ens governa i ens porta  a la misèria. La Lídia va acabar la seva intervenció apel·lant a la il·lusió de tots per canviar les coses, junts ho podem tot si ens unim i ens ho creiem.

Tot seguit, els assistents van sortir al vestíbul de la Biblioteca on hi havia preparat un aperitiu i un vermut.

Propers actes

El proper acte serà el dimarts dia 20 de novembre a les 20:00h al local social de Vilaverd. Un acte que comptarà amb la intervenció de la  número 3 de la llista per Tarragona, la vallenca Aida Garcia.

L’acte de tancament de campanya es celebrarà el proper divendres 23 de novembre a les 20:00h a l’Antic Hospital de Santa Magdalena.