Primera caminada pel terme

Anys enrere tothom era bon coneixedor dels voltants on vivia, avui però la societat a canviat i els costums també. Des de l’assemblea de la CUP de Montblanc creuen necessari conèixer a fons els indrets més propers, així com també les tècniques de cultiu dels avis, ja que no hem d’oblidar mai els orígens rurals de la nostra comarca.

Les sortides per conèixer el terme es faran periòdicament a la primavera i a la tardor. La primera sortida es realitzarà el diumenge 3 de juny a la partida del Camp Magre. El punt de trobada és davant de Sant Francesc a les 09:30h del matí. Es tracta d’un itinerari per conèixer una zona de terme municipal de Montblanc rica en construccions de pedra seca i on abunden les barraques amb falsa volta.

El recorregut començarà al costat mateix de la línia del TGV, en un indret on les obres d’aquest trajecte van fer desaparèixer algunes barraques. L’itinerari és planer i fàcil de realitzar, només cal tenir en compte portar bon calçat i pantalons llargs per evitar les argelagues. Al llarg de tot l’itinerari es trobaran varies barraques i s’hi podrà accedir al seu interior per contemplar la tècnica de la falsa volta.